Teknoloji

“Gerçekten Çok Mantıklı” Demenizin Nedeni Neden Neredeyse Tüm Elektrikli Araçlarda Tek Vites Var?

Özellikle son birkaç yıldır sokaklarda görmeye alıştığımız elektrikli arabaların, elektrikle çalışma konusunda veya benzinli arabalara göre ne gibi avantajları/dezavantajları olduğunu merak edebiliriz. birbirinden farklılıklarDikkatimizi çekebilir.

Bunlardan biri elektrikli otomobillerin yakıtlı otomobillere göre farklı viteslere sahip olmasıdır. Ekstra bir özelliği olmadığı sürece Neredeyse tüm elektrikli otomobillerde tek vites bulunur. Nedenini merak ediyorsanız sizi aşağıya alalım.

Neden elektrik motorlarında içten yanmalı motorlar gibi geleneksel dişliler yok?

Elektrikli otomobiller otomatik şanzımana sahiptir. Bu sayede vites değiştirme konusunda endişelenmenize gerek kalmayacak. Tabii ki bazıları performans odaklı arabalardaİki dişliye rastlayabiliriz ama genelde tek dişli dişlidir.

Elektrik motorlarının yakıtlı motorlara göre çok fazla dişliye ihtiyaç duymamasının sebebi çevrim sürelerinin yüksek olması ve düşük RPM’de (dakika başına devir) Yüksek tork üretebilirler. Yaklaşık 20.000 devir/dakika dönüş kapasitesine sahiptirler.

Kısacası elektrik motoru ihtiyaç duyulan tüm tork ve gücü tek bir devirde sağlıyor. yalnızca dişli karmaşıklık, maliyet ve gereksiz ağırlık sebep olur. Fuel oil motorlarının maksimum hıza ulaşabilmesi için birden fazla vitese sahip olması gerekir.

Peki tüm elektrikli araçlarda otomatik şanzıman var mı?

Evet, tüm elektrikli otomobiller otomatik şanzımana sahiptir. Yukarıda da belirttiğimiz gibi tek vites ile maksimum güce ulaşabiliyorlar. Başka bir ekstra donanıma ihtiyaç duymazlar.

Her iki aksta da elektrik motorları var Özel arabalarda iki vites olabilir. Biri daha düşük hızlar için kullanılırken diğeri daha yüksek hızlara olanak sağlayarak performansı artırır.

Toyota, manuel şanzımanı taklit eden bir araba tasarladı.

Toyota markası elektrikli araçlar için simüle edilmiş bir manuel şanzıman tasarladı. Arabada; Debriyaj pedalı ve vites kolu olacak ama komut aktarma organlarına göndermeyecek.

Bunun yerine araçtaki yazılım, sürücünün vites değiştirmesiyle üretilen gücü kontrol edecek. Böylece Manuel şanzımandan vazgeçemeyenler için Onun da bir kalbi olacak. Böyle bir aracı kullanmak ister misiniz?

Kaynaklar: Mühendislik Açıklaması, KIA, Grup 1 Otomobil, Yol ve Pist

Arabalarla ilgili diğer içeriklerimize göz atmayı unutmayın:

haber-hisarcik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu