Teknoloji

Xiaomi’nin Kurucusu Lei Jun’un Sıfırdan Başlayarak Zirveye Uzanan Başarı Hikâyesi

Akıllı telefon dünyasındaki devrimi başlatan Apple üstün tasarımı ve kullanıcı dostu olmasıyla öne çıkıyordu. Fakat tek bir şey eksikti. Uygun fiyat.

Bu boşluğuysa Xiaomi doldurdu! Apple’ın başlattığı ve ardından birçok markanın da sürüklendiği akıllı telefon ve akıllı cihazlar dünyasında adını duyuran bu markanın altında azim ve kararlılıkla dolu bir hikâye yatıyor.

Xiaomi’nin kurucusu Lei Jun aslında oldukça yoksul bir çocukluk geçiriyor.

Wuhan’ın sanayi bölgesine yakın bir yerde büyüyen Lei, çocukluğunu yoksulluk içinde türlü zorluklar çekerek geçiriyor.

O yıllarda Çin’de yaşanan Kültür Devrimi sonrasında öğretmenlik mesleği itibarsızlaşması Lei Jun’un öğretmen olan ebeveynlerini de ciddi bir biçimde etkiliyor ve aile maddi sıkıntılarla boğuşmak zorunda kalıyor.

O dönemlerde de elektronik ürünlere meraklı olan Lei Jun’un ailesinden de bu konuda çok destek gördüğü biliniyor.

Üniversite yıllarında kendi şirketini kurma hayallerine kapılıyor.

Bilgisayar bilimi okuyan Lei Jun, daha sonra iş hayatına atılıyor ve hızla yükseliyor.

Bir yazılım şirketinde CEO olarak çalışmasının ardından 2000 yılında bir çevrimiçi kitapçı kuruyor ve bu işi 2004 yılında 75 milyon dolar karşılığında Amazon’a satıyor.

2010’da Xiaomi’yi kurana kadar da boş durmuyor ve melek yatırımcı olarak çeşitli girişimlere yatırımlarda bulunuyor.

2010 yılındaysa sektöründeki devlerden biri hâline gelecek olan Xiaomi’yi kuruyor!

O yıllarda akıllı telefon piyasasının yükselişini gören Lei Jun, piyasayı domine eden Apple ve Samsung’a karşı uygun fiyat silahını kullanabileceğini düşünüyor.

Hem uygun fiyatlı hem de yüksek kaliteli cihazlarla sektörde tutunabileceğini düşünerek Xiaomi markasını hayata geçiriyor.

Xiaomi, sadece birkaç yıl içinde Çin’in en büyük akıllı telefon markası haline geliyor ve uluslararası alanda da büyük başarılar kazanıyor.

Xiaomi bugün akıllı telefonların yanı sıra dizüstü bilgisayarlar, giyilebilir cihazlar ve akıllı ev cihazları gibi birçok ürün sunuyor.

Xiaomi’nin başarısı, zorlukların üstesinden gelme ve yenilikçi olma konusundaki kararlılığın bir örneği olarak dikkat çekiyor.

Kaynak: Marketing to China, Business Stories

Şirketlerin başarı hikâyeleriyle ilgili ilginizi çekebilecek diğer içeriklerimiz:

arsuzajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
betturkey
jojobet
deneme bonusu veren siteler