Sağlık

Kızmak değil, öfkeyi iyi yönetmek önemli!

Uzmanlar öfkenin altında çoğu zaman üzüntü, hayal kırıklığı ve endişe gibi duyguların bulunduğunu, bu nedenle öfkeli birini anlamaya çalışmak ve öfkesinin nedenlerini bulmaya çalışmak, altta yatan gerçek duyguyu anlamaya yardımcı olacağını belirtiyor. Uzman Klinik Psikolog Aslı Zeynep Başabak Bhais, kişinin öfkesinin çok yoğun olduğu durumlarda durdurulmasının mümkün olmadığını belirterek, öfkeyle uygun baş etme stratejilerinin uygulanmasının terapi yoluyla sağlanabileceğini söyledi.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Uzman Klinik Psikolog Aslı Zeynep Başabak Bhais, öfkeli bir bireyle nasıl etkili iletişim kurulabileceği konusunda bilgiler verdi.

“Öfkeli bir insanla yapıcı iletişim kurmak istiyorsak ilk adım öfkenin yoğunluğunun azalmasını beklemektir.” Uzman Klinik Psikolog Aslı Zeynep Başabak Bhais şunları söyledi:

“Çok yoğun duygular yaşadığımızda yapıcı bir ilişki kuramayız çünkü karşımızdaki kişinin bizi dinlemesi ve anlaması zor olacaktır. “Bunun için o an sakin kalmak, onu dinlemeye çalışmak, sorular sorarak onu anlamaya çalışmak, sakinleştiğinde konuyu konuşmak istediğimizi belirtmek uygun adımlar olabilir.”

Öfkenin altında başka duygular da var

Uzman Klinik Psikolog Aslı Zeynep Başabak Bhais, öfkenin ikinci bir duygu olduğunu belirterek, “Öfkenin altında çoğu zaman üzüntü, hayal kırıklığı, kaygı gibi duygular vardır. Bu nedenle öfkeli olan birini anlamaya çalışmak, öfkesinin nedenlerini bulmaya çalışmak, altta yatan gerçek duyguyu anlamamıza yardımcı olur. Bu da her iki tarafın da öfke girdabında kaybolmak yerine, gerçek duygu ve düşüncelerin konuşulduğu gerçek bir ilişki kurmasına olanak sağlıyor.” Görüşlerini şu şekilde ifade etti:

Sağlıklı öfke motivasyon sağlar

Uzman Klinik Psikolog Aslı Zeynep Başabak Bhais, diğer duygular gibi öfkenin de sağlıklı ve gerekli bir duygu olduğunu vurguladı ve şöyle devam etti:

“Burada kontrol edilmesi gereken duygu değil, duyguyu nasıl ifade ettiğimizdir. Öfke yönetiminin amacı öfkenin kişiye ve çevresine zarar vermeyecek şekilde yansımasını sağlamaktır. Bu şekilde yaşanan öfke kişiye, sevdiklerini ve kendisini koruyabilecek motivasyon, irade, güç ve inanç kazandırır. “Ayrıca istediği ve istemediği durumları daha net ifade etmesi, çevresiyle daha sağlıklı ilişkiler kurmasını sağlıyor.”

Öfkeyle baş etme stratejileri nelerdir?

Uzman Klinik Psikolog Aslı Zeynep Başabak Bhais, öfke sıkıntısı nedeniyle terapiye başvuran danışanların sıklıkla sevdiklerine zarar verdikleri için pişmanlık duyduklarını ya da iş, aile ve sosyal bağlantılarda sorun yaşadıklarını belirtti.

“Terapinin amacı kişinin öfkesinin nedenlerini anlamak ve onu durdurmaktır. Ancak öfke bu kadar yoğun olduğunda insanın onu durdurması mümkün olmaz. Öfkenin ilk aşamalarında kişinin öfkeleneceğine dair ipuçları vardır. Kişinin bu duyguyu tanımasını ve o dönemde belirlenen öfkeyle uygun başa çıkma stratejilerini uygulamasını sağlar. İkinci hedef ise kişinin öfkelenmesine neden olan muhtaçlığın altında yatan nedeni bulup yeniden yapılandırmaktır.

“Bu konuda bireysel veya grup olarak sorun yaşayan bireylere ayrıca kitap okumaları ve kendini tanıma, duygularını anlama ve duygularını düzenleme konusunda eğitim almaları önerilebilir.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

akorenajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu